Back

CITTRU: O humanistach i nie tylko. NIMB 11 już jest!

Ukazał się właśnie kolejny numer czasopisma NIMB (Nauka, Innowacje, Marketing, Biznes), wskazujący perspektywy rozwoju zawodowego humanistów. Dowiedzieć się można między innymi, co może biznesowi i organizacjom publicznym zaoferować orientalista oraz jak w świecie na styku uczelni i rynku radzą sobie socjologowie. 

W tym wydawnictwie, publikowanym przez działające na UJ – Centrum Innowacji, Transferu Technologii i Rozwoju Uniwersytetu (CITTRU), znaleźć można również refleksje dotyczące relacji humanistyki z mediami.  W innym zaś tekście zaprezentowane zostały szanse, jakie daje humanistom zaangażowanie w działania think tanków – fabryk idei i naukowo-społecznych analiz. 
Planując nowego NIMBa myśleliśmy o prowokacyjnym podtytule w stylu „Jestem humanistą i co mam z tym zrobić?” – mówi Bożena Podgórni z redakcji czasopisma. Chcieliśmy pokazać, że odpowiedź na to pytanie wbrew pozorom jest pozytywna. Tak naukowo, jak i pozaakademicko, przed humanistami stoi sporo ciekawych opcji.
 
W kontekście naukowym, jedną z takich opcji jest cyfrowa humanistyka, która otwiera nowe możliwości badawcze. Inną – omawianą w NIMBie – możliwością jest współtworzenie ośrodków wymiany myśli i analiz. Świetnym przykładem takiego przedsięwzięcia jest działające przy krakowskiej socjologii centrum analiz działań publicznych (CEAPP).
 
W NIMBie 11 także: ekspert CITTRU komentuje problematyczne przypadki  dotyczące korzystania z cudzej własności intelektualnej w sieci. Zaś inni autorzy tekstów szukają odpowiedzi na pytania: jak dobrać się do skóry tradycyjnym instytucjom naukowym oraz, w zupełnie innym kontekście, jak „dobrać się” do wnętrza ciała pacjenta, aby precyzyjnie zdiagnozować stan jego zdrowia. Warto polecić także NIMBowe felietony. W jednym z nich, Sławomir Zagórski, szef działu naukowego Gazety Wyborczej, odnosi się do narastającej presji na coraz większe naukowe specjalizacje. Czy to dobry trend?
 
To wydanie jest już trzecią edycją NIMBa w nowej, poszerzonej i kolorowej odsłonie. Poprzednie poświęcone były PopNauce oraz Nauce 2.0. NIMB oraz szereg innych działań CITTRU, o których można poczytać na www.cittru.uj.edu.pl, są częścią kampanii pod hasłem „Odkryj Przestrzenie Nowej Nauki”. Jej celem jest pokazywania naukowcom czym jest nowoczesna nauka i jak z jej potencjału można korzystać. 
 
 
CITTRU jest jednostką Uniwersytetu Jagiellońskiego, której rolą jest wspieranie rozwoju nowoczesnej nauki poprzez marketing innowacji i badań naukowych, popularyzację wiedzy i promocję nowych metod komunikacji naukowej, a także aplikowanie o fundusze na rozwój uczelni. Najważniejsze projekty CITTRU to: tworzenie portfolio innowacji UJ i ich ochrona prawna (patenty) oraz autorski program promocji nauki i popularyzacji wiedzy, realizowany pod hasłem "Odkryj Przestrzenie Nowej Nauki" (czasopismo NIMB, Szkoła Promocji Nauki). 
 
Informacje o aktualnych działaniach znaleźć można na stronie www.cittru.uj.edu.pl oraz na profilu www.facebook.com/nimb.cittru

Bądź w kontakcie z TD Bądź w kontakcie z TD

RSS

Kanał RSS

Lista mailingowa

Strona TDUJ na facebook'u

Grupa TDUJ na facebook'u