Powrót

Terminy składania wniosków o miejsce w domu studenckim na rok 2016/2017 (nie dotyczy doktorantów Collegium Medicum)

Doktoranci, którzy w roku akademickim 2016/2017 chcą zamieszkać w domu studenckim, mogą ubiegać się o przydzielenie miejsca w następujących domach studenckich:
 
·         Żaczek,
·         Nawojka,
·         Bydgoska B,
·         Bydgoska D,
·         Kamionka,
·         Bursa Jagiellońska
 
Miejsca te są przydzielane na podstawie zarządzenia Rektora dotyczącego przyznawania miejsc w domach studenckich dla uczestników studiów doktoranckich w oparciu o szczegółową punktację. Uchwały Rady, zarządzenia Rektora oraz pozostałe akty dotyczące przyznawania miejsc w domach studenckich znajdują się na stronie TD UJ, w sekcji "Pomoc Socjalna", zakładce "Akademiki".
 
Termin składania wniosków  w I turze - o przydział miejsca w domu studenckim, dla osób posiadających status doktoranta w roku akademickim 2015/2016 -  rozpoczyna się w poniedziałek 13 czerwca 2016 roku, a upływa w poniedziałek 27 czerwca 2016 roku.
 
Wniosek należy najpierw wypełnić w formie elektronicznej w systemie USOSweb (www.usosweb.uj.edu.pl), a następnie wydrukowany i podpisany, wraz ze wszystkimi wymaganymi załącznikami, złożyć w Dziale Nauczania UJ, Sekcji ds. świadczeń pomocy materialnej dla studentów i doktorantów – ul. Straszewskiego 25/3 w godzinach pracy Działu (od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 14:00)
 
Za prawidłowo złożony uważa się wyłącznie wniosek zarejestrowany w systemie USOSweb oraz złożony w formie papierowej w Dziale Nauczania UJ. W celu zarejestrowania wniosku należy zalogować się do swojego konta na stronie www.usosweb.uj.edu.pl, wybrać zakładkę „Dla studentów" -> „Moje studia" -> „Wnioski" -> „Wniosek o miejsce w domu studenta".
 
Dokumentowanie sytuacji materialnej doktoranta nie jest warunkiem koniecznym ubiegania się o przydzielenie miejsca w domu studenckim. Doktoranci, którzy zechcą dokumentować swoją sytuację materialną zobowiązani są uczynić to zgodnie z zasadami udokumentowania sytuacji finansowej doktorantów określonymi w załączniku nr 1 i 2 zasad przyznawania świadczeń pomocy materialnej dla doktorantów z funduszu pomocy materialnej ustalonych zarządzeniem Rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego na podstawie art. 199 ust 2 ustawy Prawo o Szkolnictwie Wyższym. W celu ustalenia trudnej sytuacji materialnej przed zarejestrowaniem wniosku o miejsce w domu studenckim, doktorant wypełnia Oświadczenie o dochodach za rok 2015.
 
Do wniosku wypełnionego w systemie USOSweb, zatwierdzonego i wydrukowanego, należy dołączyć dokumenty potwierdzające informacje wskazane we wniosku (udokumentowanie działalności naukowej, dydaktycznej, organizacyjnej, etc.; w przypadku dokumentowania sytuacji materialnej pełną dokumentację wg wskazanego wyżej zarządzenia).
 
Osoby, które otrzymają akademik w I turze są zobowiązane w okresie od 29 sierpnia 2016 roku do 14 września 2016 roku potwierdzić chęć wykorzystania przyznanego miejsca. W przypadku braku potwierdzenia, przyznane miejsce zostanie anulowane.
 
Osoby, które będą ubiegały się o przyjęcie na studia trzeciego stopnia w roku akademickim 2016/2017 i chcą zamieszkać w domu studenckim mogą składać wnioski o przydzielenie miejsca w domu studenckim w II turze - w terminie od 29 sierpnia 2016 roku do 14 września 2016 roku.
Odwołania od decyzji o przyznaniu miejsca w domu studenckim w I turze można składać w terminie od 29 sierpnia 2016 roku do 14 września 2016 roku.
 
Wnioski doktorantów lat wyższych złożone w II turze (wrześniowej) zostaną rozpatrzone w miarę posiadania wolnych miejsc po rozpatrzeniu wniosków doktorantów I roku oraz odwołań.
Odwołania od decyzji o przyznaniu miejsca w domu studenckim w II turze można składać w terminie od 21 września 2016 roku do 23 września 2016 roku.
 
Doktorant może ubiegać się o przydzielenie miejsca dla małżonka lub dziecka. Pierwszeństwo w otrzymaniu miejsca dla małżonka lub dziecka mają doktoranci, których małżonek jest osobą bezrobotną zarejestrowaną w Urzędzie Pracy lub małżeństwa sprawujące opiekę nad dziećmi.
 
Wszelkie prośby, sugestie oraz uwagi odnośnie domów studenckim należy umieścić w uzasadnieniu w składanym wniosku (w formularzu uzupełnianym w systemie USOSWeb). W miarę możliwości zostaną one uwzględnione. W uzasadnieniu wniosku należy również wpisać numer konkretnego pokoju, jeśli wnioskodawca o taki się ubiega, zaznaczając przy tym czy wnioskodawca aktualnie w nim mieszka.
 
Doktorant we wniosku może wskazać innego doktoranta, z którym chciałby zamieszkać. Osoby, które wskażą siebie nawzajem otrzymają miejsca w tym samym pokoju pod warunkiem uzyskania wystarczającej liczby punktów uprawniającej do zamieszkania w danym domu studenckim.
 
Doktoranci, składający wniosek o miejsce w domu studenckim na okres będący przedłużeniem studiów doktoranckich, zobowiązane są do dostarczenia decyzji w sprawie przedłużenia studiów doktoranckich najpóźniej do 15 października 2016 r.
 
Wszelkich informacji udzielają pracownicy Działu Nauczania, Sekcja ds. świadczeń pomocy materialnej dla studentów i doktorantów, zajmujący się pomocą materialną studentów i doktorantów - Pani Maria Lawinia Syta Ciesielska tel. (+48 12) 663 39 31. 
 
Dodatkowych informacji udziela również Dominik Hodurek z Komisji Pomocy Materialnej TD UJ. W wypadku jakichkolwiek pytań proszę pisać na adres kpm-doktoranci@uj.edu.pl.
 

Szczegółowy terminarz:

13 czerwca – 27 czerwca 2016 r. – I tura składania wniosków o przydział miejsca w domu studenckim, dla osób posiadających status doktoranta w roku akademickim
2016/2017.
 
15 lipca 2016 r. – ogłoszenie decyzji dla wnioskodawców I tury.
 
29 sierpnia – 14 września 2016 r. – II tura składania wniosków o przydział miejsca w domu studenckim, dla kandydatów na studia, którzy uzyskają status doktoranta w roku akademickim 2016/2017.
 
29 sierpnia – 14 września 2016 r. – Termin składania odwołania od decyzji w sprawie przyznania miejsca w domu studenckim dla wnioskodawców z I tury. Jednocześnie jest to termin na potwierdzenie rezerwacji miejsca w domach studenckich dla doktorantów, którym przyznano miejsce w I turze.
 
17 września 2016 r. – ogłoszenie decyzji w sprawie odwołań dla wnioskodawców z I tury.
 
21 września 2016 r. – ogłoszenie decyzji dla wnioskodawców II tury.
 
23 września 2016 r. – termin składnia odwołań od decyzji w sprawie przyznania miejsca w domu studenckim dla wnioskodawców z II tury.
 
25 września 2016 r. – ogłoszenie decyzji w sprawie odwołań dla wnioskodawców z II tury.
 
15 października 2016 r. – termin dostarczania potwierdzenia o przyjęciu na studia III stopnia w przypadku doktorantów I roku oraz potwierdzenia przedłużenia czasu trwania studiów doktoranckich dla doktorantów wyższych lat.
 

Bądź w kontakcie z TD Bądź w kontakcie z TD

RSS

Kanał RSS

Lista mailingowa

Strona TDUJ na facebook'u

Grupa TDUJ na facebook'u