Powrót

Warsztaty dla uzdolnionych dzieci - poszukiwany specjalista

Szanowni Państwo,

Stowarzyszenie WIOSNA organizator SZLACHETNEJ PACZKI poszukuje specjalistów, którzy zaprojektują warsztaty dla uzdolnionych dzieci, które będą realizowane w ramach projektu Małopolskie Talenty.

Szczegółowy opis zadań oraz projektu, znajdą Państwo poniżej. Osoby zainteresowane proszę
o przesyłanie CV wraz z informacją, jaki temat warsztatów chcą Państwo opracować.

Na Państwa kontakt czekamy do 31.08.2016 r.

Pozdrawiam,

MAGDALENA SKOWROŃSKA
Manager Projektów
Stowarzyszenie WIOSNA

ZAPROSZENIE DO WSPÓŁPRACY

 

Stowarzyszenie WIOSNA od ponad 15 lat realizuje ideę mądrej pomocy – angażując tysiące osób
w ogólnopolskie programy społeczne, takie jak: SZLACHETNA PACZKA czy AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI. Aby efektywnie działać, na co dzień kierujemy się podejściem biznesowym, kładąc ogromny nacisk na realizację niebagatelnych celów, skuteczność oraz jakość naszych działań. Jesteśmy liderem wśród organizacji pozarządowych, stawiamy na najnowsze rozwiązania, nieustannie się rozwijamy, a najlepsze dopiero przed nami! Współpraca z nami oznacza możliwość współpracy
z najlepszymi firmami i specjalistami w wielu dziedzinach.

Poszukujemy osób z pasją, które dysponują specjalistyczną wiedzą oraz doświadczeniem
w projektowaniu zajęć warsztatowych dla dzieci i młodzieży, rozwijających wybraną kompetencję kluczową. Zajęcia warsztatowe dedykowane są uczniom zdolnym z terenu Małopolski.

Lista zadań:

  1. Opracowanie merytoryczne treści warsztatów (program, konspekt, materiały merytoryczne) osobno dla 2 etapów edukacji (gimnazjum, liceum) z wybranej kompetencji:
    • język angielski
    • nauki matematyczno-przyrodnicze
    • przedsiębiorczość
    • technologia informacyjno-komunikacyjna
    • kompetencje społeczne i uczenia się
  2. Czas trwania warsztatów: 4 dni, 5 godz. szkoleniowych warsztaty z kompetencji przedmiotowych (w sumie:  20 godz.) oraz 3 godz. warsztaty z kompetencji społecznych i uczenia się (w sumie: 12 godz.)
  3. Materiały mają zawierać opis efektów uczenia się.
  4. Warsztaty mają być zaprojektowane w oparciu o metodę projektową.
  5. Wprowadzenie ewentualnych poprawek do materiałów, po otrzymaniu wskazówek.
  6. Warsztaty dedykowane będą uczniom szczególnie uzdolnionym.
  7. Liczebność grupy 15 osób.

Prześlij swoje CV, jeśli:

- masz wykształcenie kierunkowe pod daną kompetencję [np. matematyka, fizyka, ekonometria, biologia, chemia (kompetencje matematyczno-przyrodnicze), ekonomia, zarządzanie (kompetencje przedsiębiorczość), lingwistyczne (kompetencja j. angielski), informatyka, elektroniczne przetwarzanie informacji, technologie teleinformacyjne (kompetencje zw. z TIK), psychologia, pedagogika, nauki
o człowieku (kompetencje społeczne)]

- dysponujesz doświadczeniem w przygotowywaniu i prowadzeniu zajęć/warsztatów dla dzieci
i młodzieży

- masz wiedzę z zakresu metod uczenia się dzieci i młodzieży

- potrafisz zaprojektować i zaplanować zajęcia/warsztaty z uwzględnieniem aktywnych metod pracy

- jesteś osobą kreatywną i charakteryzujesz się nieszablonowym podejściem do zagadnień naukowych.

Mile widziane:

- udokumentowany udział w konferencjach naukowych, odczytach

- publikacje naukowe lub/i popularnonaukowe

- pracownik naukowy, student III stopnia

Opis projektu Małopolskie Talenty (10.1.5 RPO WM)

Lider projektu: Urząd Marszałkowski

Partnerzy projektu: Stowarzyszenie WIOSNA, Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli

Czas trwania projektu: 2016-2021

Cel projektu: Stworzenie warunków dla rozwoju uzdolnień kierunkowych z zakresu: kompetencji  kluczowych - języka obcego, nauk matematyczno-przyrodniczych, przedsiębiorczości, technologii informacyjno-komunikacyjnych, kompetencji społecznych, uczenia się na 3 etapach edukacyjnych wśród ok. 6% populacji uczniów z Małopolski,  w tym w szczególności uczniów zdolnych poprzez realizację kompleksowego systemu działań opartych na modelu wsparcia ucznia zdolnego wypracowanym
w projekcie innowacyjnym DiAMEnT.

Grupa docelowa:

  1. Uczniowie, którzy zostaną zdiagnozowani w zakresie uzdolnień  kierunkowych
    w obszarach: matematyki, technologii informacyjno-komunikacyjnych,  przedsiębiorczości, j. angielskiego z 3 etapów kształcenia:  kl. 4-6 szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna kończąca się maturą ze szkół ogólnodostępnych w województwie małopolskim.
  2. Nauczyciele, pedagodzy i psycholodzy wykwalifikowani w obszarach specjalności: matematyki, technologii informacyjno-komunikacyjnych,  przedsiębiorczości,
    j. angielskiego, kompetencji społecznych i uczenia się, którzy po dedykowanych szkoleniach będą prowadzić zajęcia w powiatowych Centrach Wspierania Ucznia Zdolnego.

Formy wsparcia w projekcie:

  1. Rozbudowanie i aktualizacja programów form doskonalenia dla kadry oświatowej w oparciu
    o  model wsparcia wypracowany w projekcie innowacyjnym DiAMEnT
  2. Prowadzenie szkoleń dla nauczycieli
  3. Wsparcie merytoryczno-metodyczne kadry oświatowej i organów prowadzących szkoły zaangażowanych we wsparcie uczniów zdolnych oraz ewaluacja funkcjonowania systemu
  4. Przygotowanie struktury organizacyjnej Centrów Wspierania Ucznia Zdolnego i koordynacja ich działalności
  5. Rekrutacja na zajęcia w Centrach Wspierania Ucznia Zdolnego i badanie uzdolnień uczniów
  6. Przegląd, rozbudowanie i transfer zestawu programów i materiałów służących wspieraniu uzdolnień uczniów w Centrach Wspierania Ucznia Zdolnego, wypracowanych w ramach projektu DiAMEnT
  7. Realizacja Letniej Szkoły Młodych Talentów dla uczniów szczególnie uzdolnionych
  8. Realizacja konkursów dla uczestników projektu
  9. Realizacja Forum Młodych Talentów (wydarzeń inspirująco-motywująco-edukacyjnych).

Opis Letniej Szkoły Młodych Talentów

Letnia Szkoła Młodych Talentów skierowana jest do najbardziej aktywnych uczestników projektu Małopolskie Talenty, uczniów szczególnie uzdolnionych w danym obszarze, z poziomu gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych. Jej uczestnikami będą osoby z wysoką frekwencją uczestnictwa w warsztatach w ciągu roku szkolnego oraz posiadające wybitne osiągnięcia w danej dziedzinie. Możliwość wyjazdu wakacyjnego będzie formą nagrody dla osób pracujących systematycznie przez cały rok szkolny.

Celem Letniej Szkoły Młodych Talentów jest rozwój kompetencji kluczowych poprzez rozwijanie zainteresowań uczestników, doskonalenie umiejętności pracy metodą projektów oraz nabywanie kompetencji interdyscyplinarnego podejścia do zagadnień naukowych. Podczas Letniej Szkoły Młodych Talentów uczniowie podzieleni na grupy wiekowe będą pracowali metodą projektu nad zagadnieniami współczesnej nauki. Ich zadaniem będzie przygotowanie projektu prezentującego ciekawe zagadnienia z danej dziedziny. Ważne jest by forma warsztatów pozwalała uczniom, w toku wspólnej pracy, doskonalić kompetencje kluczowe (przedmiotowe), a także umiejętności konstruktywnego porozumiewania się, dyskusji oraz rozumienia różnych punktów widzenia i negocjowania, czyli także kompetencje społeczne.

Uczniowie przez 4 dni będą przygotowywać projekt edukacyjny z danej dziedziny, którego owocem ma być prezentacja wybranego zagadnienia pozostałym uczestnikom, zajmującym się innymi dziedzinami wiedzy, ostatniego dnia LSMT. Uczniowie będą pracować w trybie 5 + 3, czyli dziennie będą mieć 5 godzin (szkoleniowych, czyli 45 min.) warsztatów przedmiotowych oraz 3 godziny warsztatów z kompetencji społecznych i uczenia się (np. autoprezentacja, komunikacja, radzenie sobie ze stresem, przedstawianie zagadnień naukowych w ciekawej formie), tak by potrafili zaprezentować owoce swojej pracy w atrakcyjny sposób.

 

Bądź w kontakcie z TD Bądź w kontakcie z TD

RSS

Kanał RSS

Lista mailingowa

Strona TDUJ na facebook'u

Grupa TDUJ na facebook'u