Powrót

Uniwersytet zaangażowany czy zbuntowany? W stronę nowej metodyki pracy z osobami studiującymi

Ośrodek Badań nad Mediami, Katedra Mediów i Badań Kulturowych 
 
Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie 
 
oraz Koło Naukowe COOLturoznawcy
 
serdecznie zapraszają na cykl debat 
 
 
Uniwersytet zaangażowany czy zbuntowany? 
 
W stronę nowej metodyki pracy z osobami studiującymi 
 
 
Jako pracownicy i pracowniczki oraz studenci i studentki różnych ośrodków badawczych z uwagą 
 
obserwujemy dynamicznie zmieniającą się rzeczywistość kulturową XXI wieku. Na rynku 
 
wydawniczym dostrzec można liczne publikacje podejmujące temat reformy uniwersytetu w 
 
kontekście współczesnych przemian kulturowych i ekonomicznych. Dlatego też pragniemy zaprosić 
 
Państwa do dyskusji na temat nowych perspektyw metodologicznych w pracy ze studentkami i 
 
studentami uczelni wyższych. 
 
 
Termin konferencji 20 maja 2015 r.
 
Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie
 
 
Interesuje nas przede wszystkim:  
 
 W jaki sposób, w dobie niżu demograficznego, społeczeństwa kredencjalnego i systemu 
 
bolońskiego, utrzymać wysoki poziom zaangażowania studentów/ek i wykładowców/czyń w 
 
życie uczelni? 
 
 Jaka kształtują się relacje na linii: gospodarka kapitalistyczna - uniwersytet - rynek pracy? W 
 
jaki sposób zależność ta przekłada się na relacje władzy w ramach współczesnego 
 
uniwersytetu? 
 
 Jakimi metodami aktywizować tzw. pokolenie Y, przyzwyczajone do nowych technologii, 
 
błyskawicznego dzielenia się informacją i interaktywnego wpływania na przyswajane treści? 
 
 Czego od Uniwersytetu oczekują współcześni studenci i studentki? Co mają do powiedzenia 
 
na temat swojego miejsca w istniejącym systemie edukacyjnym? 
 
 Czy takie tradycyjne metody nauczania jak wykład akademicki i seminarium są nadal 
 
atrakcyjną formą przekazywania wiedzy? A jeśli tak - dlaczego?
 
 Jaki rodzaj przygotowania technologicznego i metodologicznego jest niezbędny do pracy w 
 
zawodzie nauczyciela akademickiego? 
 
 Jak pogodzić wysoki poziom metodyczny zajęć z kryteriami awansu zawodowego w 
 
strukturach uniwersyteckich? 
 
 W jaki sposób współczesne metody pracy ze studentami/studentkami łączą się z ideą 
 
społeczeństwa demokratycznego? Czy system nauczania akademickiego znosi czy potęguje 
 
podziały społeczne? 
 
 Jakie wartości powinny przyświecać edukacji uniwersyteckiej?
 
 
Osoby zainteresowane wystąpieniem prosimy o kontakt mailowy: magda.stoch@wp.pl 
 
Prosimy również o przesłanie temat i krótkiego abstraktu wystąpienia wraz z informacjami 
 
kontaktowymi. Wygłoszone wystąpienia, po otrzymaniu pozytywnej recenzji, 
 
opublikowane zostaną w uczelnianym czasopiśmie punktowanym "Studia de Cultura".   
 
Koszt udziału w sesji przeznaczony zostanie na dofinansowanie druku oraz drobny poczęstunek. 
 
Wynosi on 200 zł. Numer konta zostanie przekazany osobom zakwalifikowanym do udziału w 
 
Czekamy na Państwa zgłoszenia do 10 maja 2015 roku! 
 
Komitet Organizacyjny: 
 
prof. UP dr hab. Agnieszka Ogonowska
 
dr Magdalena Stoch
 
Małgorzata Świerad

Bądź w kontakcie z TD Bądź w kontakcie z TD

RSS

Kanał RSS

Lista mailingowa

Strona TDUJ na facebook'u

Grupa TDUJ na facebook'u