Ośrodek Badań nad Mediami, Katedra Mediów i Badań Kulturowych
Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie
oraz Koło Naukowe COOLturoznawcy
serdecznie zapraszają na cykl debat
Uniwersytet zaangażowany czy zbuntowany?
W stronę nowej metodyki pracy z osobami studiującymi
Jako pracownicy i pracowniczki oraz studenci i studentki różnych ośrodków badawczych z uwagą
obserwujemy dynamicznie zmieniającą się rzeczywistość kulturową XXI wieku. Na rynku
wydawniczym dostrzec można liczne publikacje podejmujące temat reformy uniwersytetu w
kontekście współczesnych przemian kulturowych i ekonomicznych. Dlatego też pragniemy zaprosić
Państwa do dyskusji na temat nowych perspektyw metodologicznych w pracy ze studentkami i
studentami uczelni wyższych.
Termin konferencji 20 maja 2015 r.
Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie
Interesuje nas przede wszystkim:
W jaki sposób, w dobie niżu demograficznego, społeczeństwa kredencjalnego i systemu
bolońskiego, utrzymać wysoki poziom zaangażowania studentów/ek i wykładowców/czyń w
życie uczelni?
Jaka kształtują się relacje na linii: gospodarka kapitalistyczna - uniwersytet - rynek pracy? W
jaki sposób zależność ta przekłada się na relacje władzy w ramach współczesnego
uniwersytetu?
Jakimi metodami aktywizować tzw. pokolenie Y, przyzwyczajone do nowych technologii,
błyskawicznego dzielenia się informacją i interaktywnego wpływania na przyswajane treści?
Czego od Uniwersytetu oczekują współcześni studenci i studentki? Co mają do powiedzenia
na temat swojego miejsca w istniejącym systemie edukacyjnym?
Czy takie tradycyjne metody nauczania jak wykład akademicki i seminarium są nadal
atrakcyjną formą przekazywania wiedzy? A jeśli tak - dlaczego?
Jaki rodzaj przygotowania technologicznego i metodologicznego jest niezbędny do pracy w
zawodzie nauczyciela akademickiego?
Jak pogodzić wysoki poziom metodyczny zajęć z kryteriami awansu zawodowego w
strukturach uniwersyteckich?
W jaki sposób współczesne metody pracy ze studentami/studentkami łączą się z ideą
społeczeństwa demokratycznego? Czy system nauczania akademickiego znosi czy potęguje
podziały społeczne?
Jakie wartości powinny przyświecać edukacji uniwersyteckiej?
Osoby zainteresowane wystąpieniem prosimy o kontakt mailowy: magda.stoch@wp.pl
Prosimy również o przesłanie temat i krótkiego abstraktu wystąpienia wraz z informacjami
kontaktowymi. Wygłoszone wystąpienia, po otrzymaniu pozytywnej recenzji,
opublikowane zostaną w uczelnianym czasopiśmie punktowanym "Studia de Cultura".
Koszt udziału w sesji przeznaczony zostanie na dofinansowanie druku oraz drobny poczęstunek.
Wynosi on 200 zł. Numer konta zostanie przekazany osobom zakwalifikowanym do udziału w
Czekamy na Państwa zgłoszenia do 10 maja 2015 roku!
Komitet Organizacyjny:
prof. UP dr hab. Agnieszka Ogonowska
dr Magdalena Stoch
Małgorzata Świerad