Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Pomiń baner

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Doktorancki Klub Filmowy

Doktorancki Klub Filmowy

Komisja Kultury Towarzystwa Doktorantów zaprasza Was do zagłosowania na film, który obejrzymy podczas następnego Doktoranckiego Klubu Filmowego w czwartek 9 maja.

Wszystkie opisy pochodzą od dystrybutorów.

 

Można głosować za pomocą poniższej ankiety do niedzieli 28 kwietnia:

https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=6yYO676_0keekOvSQm286wxTh_JU6N1Il-DkI3-NpP1UNjM4UkJQVDI2WkRUT0gyWTQwWVY4R0dTWC4u

 

Civil War, reż. Alex Garland, USA/Wielka Brytania, 2024. Po angielsku z polskimi napisami.

Film-ostrzeżenie, który nie daje o sobie zapomnieć. Uniwersalna opowieść o etyce patrzenia i prawdziwym obliczu wojny.

Stany Zjednoczone balansują na krawędzi upadku. Prezydent wzywa obywateli do walki przeciwko „sojuszowi z Florydy i zachodnim siłom Teksasu i Kalifornii”. Fotografka wojenna Lee (Kirsten Dunst) wraz z grupą dziennikarzy próbuje dostać się do Waszyngtonu, będącego epicentrum dramatycznych wydarzeń, by przeprowadzić ostatni wywiad z prezydentem.

Alex Garland to jeden z najciekawszych reżyserów współczesnego kina. Oprócz takich filmów jak Ex MachinaAnihilacja czy Men, jest również twórcą serialu Devs i autorem scenariusza zombie horroru 28 dni później w reżyserii Danny’ego Boyle’a.

W obsadzie filmu Civil War obok Kirsten Dunst (Psie pazury, Na pokuszenie) znaleźli się Cailee Spaeny (Priscilla), Wagner Moura (serial Narcos), Stephen McKinley Henderson (Diuna) i Jesse Plemons (Czas krwawego księżyca).

 

Joika, reż. James Napier Robertson, USA/Nowa Zelandia/Polska. 2024. Po angielsku z polskimi napisami.

Joy, młoda, ambitna balerina opuszcza dom i bliskich w rodzinnym Teksasie dla świata baletu, jako jedna z pierwszych Amerykanek przyjętych do Akademii Baletu Bolszoj.

Joy Womack trenuje, aby pewnego dnia zostać Primabaleriną. Za pięknem tańca czai się świat pełen rywalizacji, a Joy jest zmuszona przekroczyć́ granice swojej fizyczności i psychiki kładąc na szali swoje zdrowie, relacje, a być́ może nawet całe swoje życie, w podróży do odkrycia i zrozumienia, co naprawdę̨ oznacza być najlepszą.

 

Perfect Days, reż. Wim Wenders, Japonia/Niemcy, 2024.

Hirayama jest samotnym sześćdziesięciolatkiem, który sprząta toalety publiczne w tokijskiej dzielnicy Shibuya. Kamera z uwagą przygląda się jego codziennym rytuałom: porannemu przygotowywaniu się do wyjścia, wykonywanej z niezwykłą starannością pracy, wizytom w miejskiej łaźni, popularnej jadłodajni czy ulubionym antykwariacie.

Jak na człowieka, który wykonuje tak prozaiczną, uważaną z reguły za najgorszą z możliwych, pracę, bohater najnowszego filmu Wendersa ma nietypowe zainteresowania: czyta dobrą, choć nie najnowszą literaturę, w samochodzie słucha muzyki z lat 60. i 70. ze starych kaset magnetofonowych, a południową przerwę w pracy wykorzystuje na fotografowanie. Gotowe zdjęcia, niczym prawdziwy artysta, poddaje bezlitosnej selekcji i gromadzi w prywatnym archiwum. Sympatię budzi też jego kolekcja sadzonek drzew, jakie znajduje w parku, a później w domu troskliwie pielęgnuje. Z kilku migawek, które są drobnym zakłóceniem codziennej rutyny i odnoszą się do przeszłości Hirayamy, domyślamy się, że życie miejskiego eremity to jego świadomy wybór, a celebracja codzienności czyni go szczęśliwym, kochającym świat i ludzi człowiekiem. 

Wim Wenders, który w swoich ostatnich filmach chętnie sięgał po formę dokumentalną, nakręcił tym razem fabułę bardzo przypominającą dokument. Obok Hirayamy drugim, równie ważnym bohaterem filmu jest japońska stolica, a tokijskie toalety, które oglądamy w tym niecodziennym portrecie miasta, to prawdziwe dzieła sztuki zaprojektowane przez znanych architektów.

Błąd w kompozycji strony docelowej dla modułu "Polecamy również". Prosimy zgłosić ten problem osobie publikującej